Het is nu 18 okt 2017, 00:56


Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 29 sep 2009, 12:54 

Geregistreerd: 14 maart 2008, 08:11
Berichten: 409
heren en dames wie kan mij helpen?
ik ben van plan om mijn pk50xl uit elkaar te rukken en te gaan proberen er wat moois van te maken, tegelijkertijd wil ik wat meer vermogen geven.
bij sip zie ik dus polini 75cc racing incl cilinderkop of Dr 75 cc incl de cilinderkop.
er zit 30 eu verschil in maar wat is nu de betere / hier heeft vast wel iemand ervaring mee?

moet ik de carburateur ook aanpassen of volstaat een grotere sproeier zoals bij sip op de site staat?

dank voor de antwoorden ;)

groeten ed

_________________
elke dag dronken is ook een geregeld leven ;-)


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 30 sep 2009, 08:21 

Geregistreerd: 03 okt 2008, 09:31
Berichten: 87
Woonplaats: Noordwijk
Ik heb zelf de dr is opzich een prima cilinder, maakt eens tuk meer toeren dan een 50cctje. Ik denk dat de polini qualitatief op een hoger niveau zit, en volgens mij heeft die polini ook meer spoelpoorten dus meer benzine.
Ik zou er ook een 16/16 carb op zetten, dan loopt het hele zaakje een stuk netter.
En een tip, ga niet te ver door met het tunen van het blokje, dat heb ik gedaan en hij is vaker uit elkaar dan dat die rijd.

Suc6 alvast.

_________________
110 120 130, geen enkel probleem


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 30 sep 2009, 14:07 

Geregistreerd: 14 maart 2008, 08:11
Berichten: 409
ok dank je voor de tips .
de polini heeft inderdaad 6 spoelpoorten en de dr maar 3.

zal dan toch de polini moeten worden als ik meer snelheid wil?
of is dit alleen maar beter voor optrekken en niet zozeer beter voor de topsnelheid?


16.16 en luchtfilter??? ben je er dan wel ongeveer?

groeten Ed

_________________
elke dag dronken is ook een geregeld leven ;-)


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 30 sep 2009, 20:03 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 maart 2008, 21:48
Berichten: 178
Woonplaats: Weesp
Als je toch je blok openmaakt, vervang dan ook de primair. Ik weet niet precies welke je met een 75cc kunt hebben, 3.72 of 3.00
Ik heb een DR 85cc met een 3.00, met flink wind tegen doet de 4de versnelling niet veel. Maar kan ik hoef niet terug te schakelen naar 3. Normaal trek ik ook in de 4de versnelling goed door. De DR's rijden een stuk minder racy dan de polini's, kan je dus ook tegenvallen. 'tis net wat je wilt.
Neem in ieder geval de tijd voor het inrijden van je cilinder.
Gr. Henk


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 11 okt 2009, 08:10 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 feb 2008, 11:03
Berichten: 886
Woonplaats: Almere
mijn ervaring is dat de 3.0 net te zwaar is voor 75 en 85cc.
3,72 is beter

_________________
Als je een probleem post en het is opgelost. laat dan even weten hoe!
Kennis delen wie is er niet groot mee geworden?


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 29 okt 2009, 12:41 

Geregistreerd: 14 maart 2008, 08:11
Berichten: 409
polini dus dat lijkt me duidelijk na jullie tips.
de 16.16 carb ook
ander luchtfilter zal daar ook bij horen of past die van de 16.10 gewoon op de 16.16???
heb er nu een snelle uitlaat onder zitten van sip , kan die gewoon gebruikt worden?
is het noodzakelijk om de primair te doen of kan het ook prima met de bovenstaande dingen?

hoop vragen maar wil niet de verkeerde of onnodige spullen kopen.

dank jullie wel groeten Ed

_________________
elke dag dronken is ook een geregeld leven ;-)


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 29 okt 2009, 16:28 

Geregistreerd: 03 okt 2008, 09:31
Berichten: 87
Woonplaats: Noordwijk
Ik heb gewoon orginele luchtfilter erop zitten. Zet er geen sportfilter op want dan komt er allemaal bagger in je carb.
Als je uitlaat er nu op past, past hij ook gewoon op een grotere cilinder.
Primair is naar mijn mening wel noodzakelijk, zijn de kosten niet en rijdt er een stuk fijner mee.

Greets.

_________________
110 120 130, geen enkel probleem


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 29 okt 2009, 21:02 

Geregistreerd: 14 maart 2008, 08:11
Berichten: 409
joost bedoelde site van sip en de uitlaat sito haha

ok bedankt voor de tips, ik zal eens gaan denken wat te doen.
de primair is voor mij te hoog gegrepen lees: nog nooit gedaan dus weet niet of ik daar wel zelf aan moet beginnen.

kan het eerst proberen zonder of raadt jij dat echt zwaar af en heeft het hele verhaal dan geen zin?

gr ed

_________________
elke dag dronken is ook een geregeld leven ;-)


Omhoog
Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: polini of dr?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2009, 15:08 

Geregistreerd: 03 okt 2008, 09:31
Berichten: 87
Woonplaats: Noordwijk
Eens moet de eerste keer zijn! Als je goed kijkt hoe alles in elkaar zit, valt het best mee.
Het blok zit simpel in elkaar, kost alleen wel wat tijd omdat het gesplitst moet worden.
Er zijn ook genoeg Manuals, ook op deze site.

iig sucses.

_________________
110 120 130, geen enkel probleem


Omhoog
Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
phpBB.nl Vertaling